تحقیق با موضوع فرانك اون گهري معماري پسماندها بسیار کامل و جامع

مطالب دیگر:
🔍بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی در استفاده از فناوری اطلاعات (IT) در زندان های استان اردبیل🔍آشنایی با استان کرمانشاه، طبیعت، پیشینه، فرهنگ و شهرستانهای آن🔍بررسي میزان بازارگرایی در شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی اردبیل و رابطه آن با عملكرد سازماني🔍نگاهی به جايگاه ايران در بازار جهاني نفت و بررسی عرصه هاي درون گرايي و برون گرايي🔍بررسی میزان آنومی اجتماعی در بین حاشیه نشینان شهر اردبیل و عوامل اجتماعی مرتبط با آن🔍بررسي نارسايي هيجاني و از خود بيگانگي در نوجوانان وابسته به اينترنت🔍بررسی موانع پیاده سازی طرح دورکاری در بنیاد شهیداردبیل و ارائه راهکار برای پیاده سازی آن🔍بررسي نقش عوامل رشد فروش و شاخص بحران مالي در پيش بيني بازده سهام🔍بررسي و مقايسه کشت مکانيزه و سنتي بر روی عملکرد گندم سرداري در شرايط ديمزارهاي استان کرمانشاه🔍آشنایی با شخصيتهاي قاجاري در نقاشي و نقاشان دوره قاجار🔍آشنایی با شبکه کامپیوتری و نیازهای آن🔍بررسی و مقایسه ویژگی‌های خانوادگی و اجتماعی سالمندان مبتلا به آلزایمر و سالمندان عادی🔍بررسي واعتبار يابي شاخصهاي ارزيابي عملكرد مديران مدارس ابتدايي دولتی🔍بررسی و تشخیص حملات DOS🔍بررسی و مطالعه مسائل جغرافیای سیاسی و امنیتی استان کرمانشاه🔍بررسی و تاثیر کاربرد پراکنده (DG) در سیستم های توزیع الکتریکی🔍بررسی درجه توسعه یافتگی شهرستان های استان آذربایجان غربی، با استفاده از تکنیک تاپسیس🔍تعیین رابطه بین مؤلفه‌هاي محيط خانواده و سلامت عمومي زنان باردار🔍بررسي مشکلات خانوادگی و مالی و تاثیر آن بر سلامت رواني بين دانشجويان و پیشرفت تحصیلی آنها🔍بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج از دوره قاجاریه تا ایران فعلی
تحقیق با موضوع فرانك اون گهري معماري پسماندها بسیار کامل و جامع|30019199|qro
در این پست قصد معرفی فایل تحقیق با موضوع فرانك اون گهري معماري پسماندها بسیار کامل و جامع را داریم با ما همراه باشید.

زندگي‌نامه

فرانك اون گهري متولد 1929 كانادا (تورنتو) مي‌باشد ولي بعدها يعني در سال 1954 به تابعيت ايالات متحده درآمد. در سال 1962، استوديوي كارآمد معماري خود را تأسيس كرد، اما شانزده سال پس از آن، براي تحقيق و تجربة امري نو و متهورانه، به گونه‌اي پيش‌بيني نشده، از حرفة روزانه‌اش دست كشيد. بازتاب تحقيق فشرده‌ي وي چنان بود كه ارائه‌ آن در نمايشگاه ويژه‌ي سال 1968 توجه بين‌المللي را جلب نمود. ده‌ها طرح اجرائي انجام يافته در سواحل طرفين اقيانوس اطلس، همراه تحسين فراوان اجتماعي، كه آرزوي هر معمار است، از جمله اقدامات بعدي به شمار مي‌آيند و نمونه‌هاي بارز آن‌ها را مي‌توان در طرح‌هاي مركز آمريكائي در پاريس، موزة گوگن‌هايم در بيل بائو، و تالار ديسني در لس‌آنجلس مشاهده نمود. هنر مجسمه‌اي را سامان بخشيد و حتي فضاهاي گود و برجسته را بيدار ساخت، نوعي زيبايي، كه به توسعه گرداب وار اجتماعي توجه مي‌دهد. معماري، از طريق فرم‌ها و بازگشت‌ها ساختار زندگي را مي‌آفريند. معماري گهري، امروزه به جاي سبك مغزي و بدبختي، مار را در زيستن با هوشمندي به غنا، روابط مناسب، انگيزه‌هاي صحيح، دموكراسي واقعي و عشق ياري مي‌رساند، آثار او، براي دميدن شادماني و حياتي تازه در تمامي معماري سودمند مي‌باشد، حضور گهري براي پرتوافشاني دوباره‌ي روشنايي به كشورهاي دوردست و عقب نگه داشته شده، امري اجتناب‌ناپذير است.

فرانك اون گهري، در 28 فورية 1929، در تورنتو (كانادا) متولد شد. نام مذهبي‌اش ابراهيم بود، و محض خنده او را (ماهي) صدا مي‌كردند. بلافاصله پس از جنگ دوم جهاني كانادا را ترك كرد و با خانواده‌اش در لس‌آنجلس اقامت گزيد، آن هم نه در يك خانة ويلايي واقع در حومة سرسبز شهر، كه در مركز شهري با تراكم جمعيت بالا و خطرناك. در كاليفرنيا نام خانوادگي‌اش را از گلدبرگ [gold berg] تغيير داد، و تا اندازه‌اي با محيط سينمائي درخشان هاليود آشنا گرديد. در سال 1952، در سن 23 سالگي همچون اردكي در بيرون از اب است. در اين هنگام، خانم آنيتا اسنايدر، با درآمدي معمولي براي تأمين مخارج زندگي مستقل خويش، با او آشنا گرديد و ازدواج كرد، در يافتن مسيري براي زيستن، با فروتني به كمك وي شتافت. بدين طريق، گمري توفيق يافت كه در دانشگاه كاليفرنياي جنوبي ثبت نام نمايدذ. او هنر را انتخاب نمود، سپس با تغيير رشتة تحصيلي، در سال 1954 در معماري فارغ‌التحصيل شد. كمي بعد، حين خدمت سربازي در جورجيا [Giorgia] پروژه‌هايي را مطابق «الگوهاي معمار معروف بنام رايت» طرح كرد، آثار كوچكي را، با استفاده از باقي‌مانده‌هاي ابزار ساده‌اي كه طي دوران نوجواني‌اش در مصالح فروشي پدربزرگش مي‌فروخت، به مرحلة اجرا رسانيد. اينك همكاري با ويكتور گروئن [victor/gruen] را آزموده بود، كسي كه، با ورود به لس‌آنجلس، مشي خبرگاني از وين را، چون شيندلر و نوتيرا تعقيب مي‌كرد.

گهري 27 ساله، پدر دو دختر، در دانشكده‌ي طراحي‌ هاروارد ثبت نام مي‌نمايد. با وجودي كه داراي مدرك كارشناسي معتبر از دانشگاه‌ هاروارد است، در بوستون [Boston] كار نمي‌يابد.

او براي گذر از حالت سكون، به همراه تمامي اعضاي خانواده، به پاريس نقل مكان مي‌نمايد. براي يك سال نزد معمار آندره رموند [Andre/Remondet] كار مي‌كند، و مدتي را نيز در سفر مي‌گذراند با آخرين 2 اثر لوكوربوزيه آشنا مي‌شود، (لاتورت ورون شام) بازگشت او به لس‌آنجلس، تحولي بزرگ به شمار مي‌آيد. در سال 1962، يك دفتر معماري به نام خودش باز مي‌كند. كارهايش، تقريباً بزودي، قابل توجه و با كيفيت عالي مي‌شوند. ساختمان‌ها، در شروع از مشخصه‌هاي كليدي سبك معماري رايت برخوردارند، كارهايش مورد استقبال گروه حرفه‌اي آمريكا واقع شد، چنان كه در سال 1974 در شمار اعضاي AIA قرار گرفت.

به موازات فعاليت در پروژه‌هاي كارفرمايان دولتي و خصوصي فرصت‌هايي نيز براي تهيه‌ي طرح‌هاي فضاهاي نمايشگاهي و هندي به وجود آمد، كه به 2 نمونه از طرح‌هاي دفتر كار محل سكونت براي هنرمندان اشاره كرد، (دانز يگر (Danziger) و ديويس (Davis).

در شروع سال 70، با استفاده از كارتن، فشرده، مبل ساخت. عملي كه در آن هنگام، فقط مي‌توانست به حضور بستر دروني آزادي، براي تجربة طراحي راديكال دلالت نمايد.

مدتي كوتاه، در مؤسسه معماري كاليفرنياي جنوبي [SCI] تدريس نمود، جايي كه، در پراكندگي شهر منطقه‌اي لس‌انجلس، داراي نيروي پيش برنده خواهد شد. اما نقش استادي‌اش جنبة فرعي و موقتي دارد، و قريحه‌هاي كفتاري او، محسور كننده نيستند.